E-hulp... waarom zo?

Waarschijnlijk herken je het wel: je hebt een druk leven met je werk en alle dagelijkse beslommeringen zoals gezin, huishouden en sport. Ondanks al je bezigheden vind je het toch belangrijk om over van alles op de hoogte te blijven. Gelukkig gaat dit steeds gemakkelijker met de mogelijkheden die internet ons biedt. Zo stel je (werk)vragen via email, bekijk je online een programma, check je nieuws van over de hele wereld via nieuwssites en houd je je contacten bij via sociale media.

Online winkelen is tegenwoordig ook heel normaal. Het voordeel van al deze manieren is dat ze tijd en plaats onafhankelijk zijn. Jij kiest jouw moment én zolang je toegang hebt tot internet kun je overal werken, bijkletsen en shoppen.  Dus als dit allemaal al kan en je deze manier van consumeren en communiceren prettig vindt, waarom dan ook geen hulpverlening via de digitale snelweg? De praktische voordelen zijn:

  • Je kunt op het moment dat het jou uitkomt contact zoeken met de therapeut, dus ook buiten kantoortijden.
  • Je hoeft geen extra tijd in te plannen om te reizen; je wordt begeleid vanachter jouw pc of via je telefoon.
  • Jij bepaalt als cliënt (binnen een termijn van 3 maanden) helemaal zelf het tempo waarin je behandelt wordt.

Een vierde voordeel is dat deze manier van psychische hulpverlening anoniemer is. Je communiceert grotendeels schriftelijk met de therapeut. Voor sommige mensen verlaagt dit de drempel om hulp te zoeken bij het vinden van balans in het (werk)leven.

Lees verder →