Online hulp bij onzekerheid en negatief zelfbeeld

Onzeker voelen heeft vaak te maken met hoe je naar jezelf kijkt; je zelfbeeld.

Je zelfbeeld heeft twee kanten:

  • hetgeen wat je over jezelf weet, zoals bepaalde eigenschappen en talenten.
  • het gevoel dat je over jezelf hebt, dit laatste heet je eigenwaarde.

Je kan een positief of een negatief zelfbeeld hebben, Wanneer je een negatief zelfbeeld hebt ben je vaak ook onzeker. Je bent met je denken en voelen vooral gefocust op datgene wat je niet goed vindt aan jezelf. Een negatief zelfbeeld komt vaak voort uit verschillende oorzaken: je aanleg, je gezin waar je in opgegroeid bent, je omgeving en je overlevingsstrategie. Een negatief zelfbeeld kan tot verschillende klachten leiden, zo kan je bijvoorbeeld last hebben van negatieve gevoelens, dingen gaan vermijden, lagere eigenwaarde hebben of minder bereiken.

 

Wil je een positiever zelfbeeld krijgen? Dan is dit je kans!

Vanuit je eigen veilige omgeving kan je met dit traject en aanvullende begeleiding (op afstand) aan de slag om inzicht te krijgen in de wijze waarop je kan werken aan een positief zelfbeeld. Zo leer je je gedachten veranderen waardoor je je meer en meer kan gaan richten op een positief leven, waardoor je balans in je leven ervaart!

Tijdens deze sessies krijg je informatie over welke stappen jij kan zetten naar een positief zelfbeeld, zijn er filmpjes die je kunt bekijken, lees je ervaringen van anderen én worden er opdrachten gegeven om aan de slag te gaan. Dit alles gebeurt onder professionele  begeleiding van de therapeut van Sensus Meus.

 

Hoe ziet het traject eruit?

Online hulp bij onzekerheid bestaat uit 13 sessies:

  • Intake/ Kennismaking en uitleg van de therapeut
  • Start Module: Welkom
  • Welk beeld heb jij van jezelf?
  • Schrijven van je levensloop
  • Uitleg over de onderlinge samenhang van gedachten, gevoelens en gedrag
  • Leer meer over jou denkwijze
  • Verder onderzoeken van je gedachten middels een gedachteschema
  • Dagboek bijhouden van positieve ervaringen
  • Terugblik op de oefening om anders te denken of anders te gedragen
  • Wat zijn jouw sterke kanten?
  • Terugval preventie: een positief geheugensteuntje
  • Follow-up contact met de therapeut na 3 maanden, om te zien hoe het gaat/waar je staat.

Soms kan het van meerwaarde zijn om het traject aan te vullen met een (deel van een) ander traject. Dit kan dan nét het verschil maken om jou nog bewuster te maken of iets extra’s aan te leren om de balans je in leven (deels) terug te vinden. Wanneer jij dit zelf wilt kan je dit bespreekbaar maken met de therapeut, ook kan het zijn dat de therapeut dit advies geeft. In beide gevallen zullen we in overleg kijken naar de mogelijkheden en de meerwaarde en zullen ook de aanvullende kosten besproken worden.

 

Geïnteresseerd in online hulp bij onzekerheid?

Vul dan het contactformulier in en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op!