Online hulp bij overspannenheid en burn-out

Door (jaren)lange stress op je werk, door persoonlijke eigenschappen waarbij je kan denken aan perfectionisme of door stress in je privé leven kan je overspannen raken. Het verschil tussen overspannenheid en een burn-out  is dat je bij een burn-out jezelf zo uitgeput hebt dat je nauwelijks iets meer kan. Overspannenheid kan uiteindelijk dus leiden tot een burn-out leiden.

Klachten die je bij beiden kan ervaren zijn:

  • het gevoel hebben niet meer te kunnen presteren,
  • geen concentratie/focus kunnen houden
  • niet meer voldoende energie te hebben om anderen te helpen,
  • lichamelijke klachten als duizeligheid, spanningshoofdpijn, pijn in spieren in bv. nek/schouders,
  • ook kan het zijn dat je het gevoel hebt dat je mentaal afgestompt bent.

Aangezien er veel overeenkomsten tussen overspannenheid en een burn-out is dit traject zowel preventief als curatief in te zetten.

Herken je dit en wil je hier vanaf? Dat kan!

Vanuit je eigen veilige omgeving kan je met dit traject en aanvullende begeleiding (op afstand) aan de slag om inzicht te krijgen en je gedrag te veranderen! Op die manier zorg jij dat je de balans in je leven terug krijgt!

Tijdens deze sessies krijg je informatie over overspannenheid en een burn-out, zijn er filmpjes die je kunt bekijken, lees je ervaringen van anderen én worden er opdrachten gegeven om met je probleem aan de slag te gaan. Dit alles gebeurt onder professionele begeleiding van de therapeut van Sensus Meus.

Hoe ziet het traject eruit?

Online hulp bij overspannenheid en burn-out bestaat uit 14 sessies. Namelijk:

  • Intake/ Kennismaking en uitleg van de therapeut
  • Start module: Wat is er aan de hand?
  • Dagstructuur
  • Ontspanningsoefeningen
  • Uitleg over cognitieve gedragstherapie: de wisselwerking tussen je gedachten, gevoelens en gedrag
  • Je gedachten op een rij
  • Wat is de samenhang van je gedachten?
  • Uitpluizen van je gedachten en bewijzen verzamelen
  • Onderzoek je gedachten in de praktijk met een gedragsexperiment
  • Evalueren van je gedragsexperiment
  • Oplossingsgericht bezig zijn 1
  • Oplossingsgericht bezig zijn 2
  • Terugvalpreventie
  • Follow-up contact met de therapeut na 3 maanden, om te zien hoe het gaat/waar je staat.

Soms kan het van meerwaarde zijn om het traject aan te vullen met een (deel van een) ander traject. Dit kan dan nét het verschil maken om jou nog bewuster te maken of iets extra’s aan te leren om de balans je in leven (deels) terug te vinden. Wanneer jij dit zelf wilt kan je dit bespreekbaar maken met de therapeut, ook kan het zijn dat de therapeut dit advies geeft. In beide gevallen zullen we in overleg kijken naar de mogelijkheden en de meerwaarde en zullen ook de aanvullende kosten besproken worden.

Geïnteresseerd in online hulp bij overspannenheid en burn-out van Sensus Meus?

Vul dan het intakeformulier in en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op!