Online hulp bij paniekklachten

Heb je last van nare lichamelijke klachten als hartkloppingen, droge mond, hyperventilatie, zweten en idee hierover geen controle meer te hebben. Dan heb je last van paniekklachten.  Vaak ervaar je ook nare gedachten bij deze paniekklachten, bijvoorbeeld het idee dat je flauw zal vallen of dat je dood gaat of stikt en je durft bepaalde situaties niet meer (alleen) op te zoeken.  Waarschijnlijk ben je bij de huisarts geweest en is er geen lichamelijke oorzaak gevonden voor je klachten. Je kreeg waarschijnlijk de uitleg dat je last van paniekklachten hebt en dat dit waarschijnlijk een reactie is op te veel stress en je hier psychische hulp voor kan zoeken. Met behulp van dit online hulptraject leer je dan ook om te gaan met je paniekklachten.

De paniekklachten (de lichamelijke sensaties) zijn eigenlijk een alarmsignaal. Een signaal dat je teveel van jezelf hebt gevraagd en je een ‘pas op de plaats moet gaan doen’,  omdat je lichaam deze manier van leven niet langer vol kan houden.

Wil je weer meer ontspannen je leven leiden? Dat kan!

Vanuit je eigen veilige omgeving kan je met dit traject en aanvullende begeleiding (op afstand) aan de slag. Je leert inzichten krijgen in de rollen die jij in je leven vervult en krijgt inzicht in je eigen draagkracht en draaglast. Op die manier leer jij om de ander te helpen zonder dat het ten kostte van jezelf gaat!

Tijdens deze sessies krijg je informatie over paniekklachten, de rol van je gedachten en gedrag daarbij, zijn er filmpjes die je kunt bekijken, lees je ervaringen van anderen én worden er opdrachten gegeven om aan de slag te gaan. Dit alles gebeurt onder  professionele begeleiding van de therapeut van Sensus Meus.

Hoe ziet het traject eruit?

Online hulp bij paniekklachten bestaat uit 13 sessies. Namelijk:

  • Intake/ Kennismaking en uitleg van de therapeut
  • Start module: welkom en uitleg wat er aan de hand is
  • Maak je een motivatieplan => wat
  • Leer je met oefeningen om te gaan met je lichamelijke paniekklachten
  • Oefen je nog verder om weer grip te krijgen op je lichamelijke paniekklachten
  • Maak je een oefenplan om toe te werken naar je doel
  • Bereid je het oefenen voor
  • De strijd aangaan met je angst!
  • Onderzoek je welke denkfouten je maakt
  • Leer je je gedachten onderzoeken
  • Ga je bewijzen verzamelen om je gedachten te toetsen
  • Terugval preventie: wat kan je doen als je toch weer eens paniek voelt opkomen
  • Follow-up contact met de therapeut na 3 maanden, om te zien hoe het gaat/waar je staat

Soms kan het van meerwaarde zijn om het traject aan te vullen met een (deel van een) ander traject. Dit kan dan nét het verschil maken om jou nog bewuster te maken of iets extra’s aan te leren om de balans je in leven (deels) terug te vinden. Wanneer jij dit zelf wilt kan je dit bespreekbaar maken met de therapeut, ook kan het zijn dat de therapeut dit advies geeft. In beide gevallen zullen we in overleg kijken naar de mogelijkheden en de meerwaarde en zullen ook de aanvullende kosten besproken worden.

Geïnteresseerd in online hulp bij paniekklachten van Sensus Meus?

Vul dan het intakeformulier in en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op!