Online hulp: werkwijze

In de volgende 7 stappen lees je hoe je aan de slag kan gaan.

  • Je vult het intakeformulier in. Beschrijf hierin kort welke hulp je wilt.
  • De therapeut neemt contact met je op, samen bespreken jullie (kort) je hulpvraag door om te bepalen of online hulp een passende hulpverleningsvorm kan zijn.
  • Als online hulp een passende vorm is, zal er een inhoudelijk intakegesprek gepland worden. Deze vindt middels een Skype sessie of face-to-face gesprek in de praktijk plaats.
  • Na het intakegesprek zal je geïnformeerd worden over het specifieke traject en de kosten
  • Wanneer je hiermee akkoord gaat, betaal je het traject (vóóraf).
  • De therapeut zet, na betaling te hebben ontvangen, het traject voor je klaar in jouw eigen behandelkamer. En hiervan ontvang je een mail met inhoudelijke uitleg hoe je kan starten.
  • Je logt in en reageert op het eerste bericht, om vervolgens ‘samen’ het traject te doorlopen.

De kosten

De tarieven van een online hulptraject liggen voor particulieren gemiddeld tussen de €300,00 en € 500,00 per traject exclusief kosten voor het intakegesprek (aanvullende skype sessies of gesprekken face-to-face zijn in deze prijs niet inbegrepen). Aangezien elk online hulptraject uit een verschillend aantal sessies bestaat én de therapeut van Sensus Meus hulp op maat belangrijk vind, zal het daadwerkelijke bedrag na het intakegesprek worden vastgesteld en voorgelegd.

Mocht jouw online hulptraject verlopen via een huisartsenpraktijk die een contract heeft met Sensus Meus dan zal de intake plaatsvinden tijdens een face-to-face consult binnen de huisartsenpraktijk met de POH-GGZ.